lørdag 7. januar 2012

Etter dansen tilbake på bestselgerlisten!

Det er utrolig hvordan en plass på bestselgerlisten fyller et vakuum.
Her går jeg og roter rundt i et vakuum, og synes alt jeg gjør blir til dritt. Så dukker boken min opp på bestselgerlisten igjen.
Åh - fryd!
Det jeg har gjort kan i alle fall ikke være bare dritt.
Men "mye vil ha mer". Jeg vil tilbake til flyten, som jeg tidligere har sagt. Jeg vet bare ikke riktig hvordan jeg kommer meg dit... ennå.
Bestselgerlisten løfter i alle fall humør, håp og pågangsmot atskillige hakk.
Det skal bli mer, folkens. Det skal bli mer.
Så takk til dere som kjøper Etter dansen. Det er dere som plasserer den på denne deilige men akk, til tider, så uoppnåelige listen.
Dere må gjerne fortsette ...

15 kommentarer:

  1. Så gøy å høre! :) Jeg kjøpte boken med en gang den kom til butikkene, og var ferdig samme kveld.
    Noen bøker binder meg til sofaen helt til jeg har kommet til siste side, og det er slik bøkene dine er. Jeg må som regel lese disse type bøkene minst to ganger, da jeg føler jeg får en bedre forståelse eller flere inntrykk når jeg leser det om igjen.

    Når det er stille vakuum-stunder kan du iallefall trøste deg med at det er flere som ville gitt mye for å ha oppnådd det du har med skrivingen din. Jeg skulle så ønske jeg kunne skrive noe som virkelig gjør noe med en person, slik du har gjort for meg.

    SvarSlett
  2. Leste boken rett før jul, og for en fantastisk bok! Måten du har formidlet deg på utgjør en enorm leseropplevelse for oss som sitter i sofaen og leser. Tusen takk for den forfatteren du er :)

    SvarSlett
  3. Jeg kjøpte boka tidlig i høst og anbefaler den gjerne til alle som måtte trenge en anbefaling. Du skriver gode bøker, skikkelig gode bøker. Og boka di hører hjemme høyt oppe på sånne fine lister. Fortsatt god helg.

    SvarSlett
  4. Gratulerer, du vet at det er fordi du har gjordt en fantastisk jobb ? . Råbra faktisk.

    Jeg har lest boka di og tar den stadig igjen.Og igjen. Den rører noe i meg jeg ikke har ord for ennå. Den lever et hemmelig liv og trekker i mange hjerte -og tanketråder.

    Jeg lar den gjøre det.Innsikt. Næring. Nye perspektiv. Tilstedeværelse. Takk, Gunnhild <3

    SvarSlett
  5. fikk låne "Ida`s dans "av en kollega.Ble "hekta" og kjøpte den i gave til min mor,og har anbefalt den til mange.

    Gleder meg stort til å få lese "etter dansen", skal kjøpe den så snart jeg vet jeg har tid til å sitte pal i sofaen/sengen-vet jeg ikke kommer til å klare å legge fra meg boken før den er ferdiglest:)

    SvarSlett
  6. Läste ut "etter dansen" i natt... börjar om nu till frukostkaffet :) - TACK!

    SvarSlett
  7. Åh, for noen vakre ord dere kommer med! Jeg suger dem til meg, hvert eneste ett. De gjør noe med meg. Jeg blir ydmyk, og litt sjenert, kjenner jeg :)
    Tusen, tusen takk.

    SvarSlett
  8. En fantastisk bok Gunnhild. Hårreisende vakker og hjerteskjærende. <3

    SvarSlett
  9. Aldri før har en bok rørt meg like mye som "Idas dans" gjorde, og jeg studerer norsk litteratur - så det sier sitt.
    Ble helt i ekstase da jeg fant "Etter dansen" hos en bokhandler, og jeg måtte selvfølgelig kjøpe den!
    Du berører meg dypt fra første til siste ord! Stå på!

    SvarSlett
  10. Tusen takk for to utrolige fine bøker. Du har rørt meg så veldig med det du har skrevet, virkelig. Å lese idas dans og etter dansen har fått meg til å sette pris på det jeg har og de jeg har rundt meg. Tusen takk.

    I tillegg vil jeg bare si at når jeg hører sangen hjertetru( http://www.youtube.com/watch?v=USzTDpZV2JU )så tenker jeg på deg.

    SvarSlett
  11. "Idas dans", fikk meg til å sette pris på det jeg har. Den boken er så vakker og trist på samme tid. Jeg forstuet håndleddet for et par dager siden på trening, det var kjempevondt. Men når jeg tenkte på hva Ida måtte gjennom, hadde jeg ingenting jeg skulle ha sagt, for hvis jeg hadde vært Ida, vet jeg ikke hva jeg hadde gjort. Hun var så utrolig sterk.

    Jeg danser ved nasjonalballetten (går på ballettskolen der) og mange av venninnene mine har lest boken din. De sier at det er den beste boka de har lest, og jeg er absolutt ikke uenig. Helt utrolig bra skrevet, en bok man ikke klarer å legge fra seg!

    Jeg ville bare si tusen takk for en kjempebra bok, stå på og lykke til videre! <3

    SvarSlett
  12. Er nå på side 129 i "Etter dansen". Kjøpte boka i dag etter det nydelige foredraget du holdt for oss kreftspl studenter! Det berørte meg sterkt å høre deg i dag og jeg satt meg ned med boka så raskt jeg kunne etter middag og Lego bygging med mine kjære små!! Jeg gråter og ler,deilig å la seg berøre,godt å lese om dine gode stunder!! Tusen takk for at du delte, E

    SvarSlett
  13. Kjære Gunnhild
    Eg er mamma til Andrine, eit av dei menneska som blei drept på Utøya. På veg heim frå ei av dei reisene eg har trengt å gjere for å bygge eit nytt livshus, leste eg boka di i går. Boka fekk eg til jul av ei av journalistane i Puls-redaksjonen. Eg var med i Puls i august.

    Det var så godt lese boka di, fordi eg kjenner meg igjen.
    Ein av dei første tankane eg fekk då minstejenta vår blei erklært død, var at dette skulle vi klare på så gode måtar for oss som mogleg. Om det er måtane for andre, veit eg ikkje.

    Gjennom å lese boka di fekk eg bekrefta håpet om at vi vil kunne klare å leve eit liv utan at Andrine er fysisk tilstades. Eg fekk bekrefta opp-og nedturane og mange av tankane eg tenkjer. Det kjentes også så godt at du har teke tak i ein del av mytane, som eg fort oppdaga var myter, for meg.
    Å ha noko å sjå fram til, har blitt veldig viktig for meg. Det gir sårt tiltrengte friminutt til å orke dei mørkaste stundene i denne botnlause sorga. Eg har unt meg gleder.

    Eg har også valt å stå offentleg fram med sorga, for å gje sorga eit andlet og på den måten kanskje gjere det lettare å snakke om sorg, med menneske i sorg. I vårt tilfelle har eg også kjent det viktig å gje dei ramma eit andlet, slik at fokuset ikkje berre blir på gjerningsmannen.

    Takk Gunnhild for at du deler!!

    Varme helsingar frå Unni Espeland Marcussen

    SvarSlett
  14. Leste intervjuet med deg i romjulen. Jeg blir så imponert over måten du har taklet sorgen på, og at du har klart å skrive to fantastiske bøker. De står her i bokhylla mi og minner meg på at livet må leves nå ikke siden. Jeg har taklet sorgen min med å jobbe mye, og skyve den vekk. Jeg har funnet veldig stor trøst i å lese bøkene dine, og samtidig tenke på de som jeg har mistet. Når dagene blir tunge, må du alltid huske på alle oss som du har gitt så mye gjennom bøkene dine, og andre ting som du har engasjert deg i.

    Håper du finner tilbake til flyten snar. :)

    Beste hilsener fra Trine

    SvarSlett
  15. Folkens: Takk og takk og takk, for gode og oppmuntrende kommentarer.
    Akkurat nå ser det ut til at tekniske problemer er ute av verden. La oss håpe at det varer.

    SvarSlett