lørdag 13. februar 2010

OL-fri sone

Lurer du på hva du skal se på TV i morgen?
Er du glad i sport? Ikke det, nei.
Har du kun Nrk, sier du?
Synd.
La meg kort oppsummere morgendagens TV-program på Nrk:
Fra kl 0600 søndag, til kl 0600 mandag: OL, kun avbrutt av Dagsrevyen og Kveldsnytt.

Jeg vet ikke hva, eller hvem, som forvinner ut vinduet først; TV'n eller mannen.
En ting er sikkert: Jeg kommer til å bruke atskillig mer tid foran pc-skjermen enn TV-skjermen i uken som kommer.
Eller er det ukene?!

Hva med aviser?
Tja ...
I Norge er det for tiden kun to ting som interesserer: OL og Grand Prix.
Jeg fatter ikke. Er vi virkelig så ensporet?
Er det bare meg som ikke går i takt med resten av folket?
Er det bare meg igjen i hele Norge, som driter i både OL og Eurovision Songcontest??

Heia Norge - javisst. Men la meg slippe å bli tvangsforet.

... og la oss krysse fingrene for at det ikke blir seier i Grand Prix i år også.
Jeg vet om mye annet vi kan bruke oljepengene og skattepengene våre på.

9 kommentarer:

  1. Å! Takk! Vi er to! :)
    Klem :)

    SvarSlett
  2. Deilig at det er flere av oss. Trudde jeg var aleine omtrent med disse tankene. Heldigvis har jeg ikke egen tv, altså. Men det finnes en på kollektivkjøkkenet, så regner med det blir mye eting inne hjå meg i tida som kommer;)

    SvarSlett
  3. Du er slettes ikke alene. Det kan du være helt trygg på. Her sees det veldig lite på tv om dagen. Og enda mindre kommer det til å bli i ukene fremover. Helt otrolig ja, hvor ensporet man kan bli.

    SvarSlett
  4. Der sier jeg meg helt enig, utrolig hvor ensporet de tv-programmene er. Og både Grand Prix og OL er ekstra unødvendige utgifter ut av vinduet. Håper det er lenge til neste gang vi skal arrangere noe av dette.

    SvarSlett
  5. Takk for mange gode innlegg Gunnhild. Jeg leser innimellom, men har aldri kommentert. Har lest boken din og opplevde den først og fremst som en utrolig sterk historie om kjærlighet. Trist, men også god å lese. Ville bare gi deg en litt annen innfallsvinkel til maratonsendingene i OL ;-). Jeg ser faktisk frem til 14 dager, hvor mine lange, fortvilede og ensomme kvelder, kan lindres litt av OL på TV... Når man sliter og ikke har så mange mennesker rundt seg, kan TV faktisk være livgivende og til og med livreddende. Så når TV`n din er på vei ut vinduet får du tenke på at OL kanskje lindrer livssmerten hos noen i disse 14 dagene, og heller sette deg foran PC`n og skrive et knakende godt innlegg!! Ingen kritikk, bare en litt annet syn :-)

    SvarSlett
  6. Er så enig med deg. Det kjedeligste jeg kan se på tv, er sport i alle former og vinkler;)
    Er jo så heldig at jeg har en mann som er helt lik:)Så her går verken tven eller mannen ut av huset:)

    Wib

    SvarSlett
  7. TV'n er fremdeles innendørs. Det er forøvrig også mannen.
    Det verste er at jeg kikker innom dem, begge to, fra tid til annen.
    ... og tar meg selv i å frydes over at svenskene slår oss. Vi som er født med ski på beina har kanskje godt av å jekkes litt ned, en gang i blant. Nå har vi mobbet svenskene i lang tid. Det er dem vel undt å slå litt tilbake.
    Og, Bare meg; Jeg kjenner mange som stortrives med OL, min egen mor, blant andre. Kos dere med det!
    Men fremdeles synes jeg det går litt over alle støvleskaft, og jeg kunne godt tenke meg å kunne velge :)

    SvarSlett
  8. hei du:) bra du er tilbake:) du har en utrolig fin blogg:) vil du kommentere min blogg? www.synnejk.blogg.no

    SvarSlett